I said the way to distinguish Asian people don’t depend on innate character but on sense affected by environment or culture.
I think the easiest way to distinguish Korean people is glasses. Almost of them wear Wellington type glasses. It’s classic style so it needs sense to wear. Some people are suited to wear it but some people are not.
I thought the reason Korean people who I met wear Wellington type glasses is I’m in KAIST. KAIST is one of the top University in Korea, so they don’t have a interest about it, I thought.
However, I found Korean idol wore it, so that style is established in Korea. If you see Asian people who wear Wellington type glasses, I think she or he is Korean.
アジア人の出身国を見分けるには、顔等の生まれ持った特徴ではなく環境や文化に依存するセンスが分かりやすいと述べました。
韓国人を見分ける一番分かりやすいセンスは眼鏡のセンスだと思います。
韓国では多くの人がウェリントンタイプの眼鏡をかけています。型がクラシカルなので外してしまうとかなりオタクっぽく見えてしまうのですが、顔に対してかなり大きめの眼鏡を選んでいることが多いです。そのことがミスマッチを呼んでいるのです。
もちろん中には、ウェリントンタイプの眼鏡をかけていない人、ウェリントンタイプの眼鏡でも似合う人もいますが、それらの人はあまり多くないと思います。
最初はKAISTという大学のカラーなのかとも思いました。韓国内でトップクラスの大学なのでいわゆるガリ勉タイプの人が多いのかと。しかし、以下の参考ページでも分かるように多くの芸能人がかけていることから確実な流行があるものと思われます。
顔に対して大きすぎるウェリントンタイプの眼鏡をかけていたら韓国人だと言えると思います。
韓国人の友人達にはヨン様もかけているKazuoKawasaki Ph.Dをおすすめします。ウェリントンタイプに分類出来る眼鏡もありますが、大きさが計算されているのでどれを選んでも外しません。

Comments are closed